Вытрымкі з Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. " Аб асновах адміністрацыйных працэдур»
Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленая асоба валодае правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, вышэйстаячыя ў адносінах да ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скаргаў (далей – орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).
Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай форме і ў ёй павінны быць указаны:
найменне органа, які разглядаў скаргу;
звесткі аб зацікаўленай асобе (прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) – для грамадзян;
найменне і месца знаходжання - для юрыдычных асоб);
Найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне;
утрыманне абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння;
падставы, па якіх зацікаўленая асоба лічыць абскарджанае адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
патрабаванні зацікаўленай асобы;
прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай дакументы і (або) звесткі (пры іх наяўнасці);
подпіс грамадзяніна, альбо подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць скаргу, завераная пячаткай юрыдычнай асобы, альбо подпіс прадстаўніка зацікаўленага асобы (электронны лічбавы подпіс такіх асоб).
Артыкул 33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў
1. Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень падачы.
2. Адміністрацыйныя скаргі лічацца пададзенымі з дня іх рэгістрацыі.
Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду ў трохдзённы тэрмін з дня яе падачы ў выпадку, калі:
разгляд адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі; адміністрацыйная скарга пададзеная неўпаўнаважанай асобай;
адміністрацыйная скарга пададзеная па заканчэнні ўстаноўленага тэрміну і не змяшчае хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.
2. Адміністрацыйная скарга можа быць пакінута без разгляду ў трохдзённы тэрмін з дня яе падачы ў выпадку, калі не выкананыя патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі.
3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду зацікаўленай асобе вяртаюцца прадстаўленыя разам з такой скаргай дакументы і (або) звесткі.
4. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзеная ў орган, які разглядае скаргу.